Szkoła Podstawowa w Nieradzie

42-262 Michałów

ul. Laurowa 54

Tel: (34) 327-44-88

nieradaszkola@op.pl

Regulamin Pracy Komisji Rekrutacyjnej

Regulamin Pracy Komisji Rekrutacyjnej

w Szkole Podstawowej w Nieradzie

 

Podstawa prawna:

Art. 20 zb ust. 1 – 9 oraz art. 20 zd ust. 1 -3 ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz.7).

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§ 1.

 

  1. Regulamin Pracy Komisji Rekrutacyjnej, zwany dalej „Regulaminem”, określa tryb działania Komisji Rekrutacyjnej oraz zakres uprawnień  i obowiązków członków komisji w postępowaniu rekrutacyjnym do Szkoły Podstawowej w Nieradzie.
  1. Postanowienia Regulaminu obowiązują członków Komisji Rekrutacyjnej, powołanej zarządzeniem dyrektora szkoły.
  2.  Informacje o dokumentach wymaganych przy wnioskowaniu o przyjęcie dziecka do szkoły dostępne są na stronie internetowej szkoły: spnierada.szkolnastrona.pl oraz w sekretariacie szkoły.
  3. Terminy, zasady naboru, kryteria i harmonogram rekrutacji określa statut szkoły.
  4.  Komisja rekrutacyjna prowadzi rekrutację na wolne miejsca w szkole.
  5. Zasady postępowania rekrutacyjnego oraz tryb pracy komisji, określony w regulaminie dotyczy także postępowania uzupełniającego tj. postępowania po przeprowadzonym postępowaniu rekrutacyjnym w przypadku, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami.
  6. Komisja rekrutacyjna nie prowadzi postępowania w przypadku przyjęć do szkoły   w trakcie roku szkolnego.

§ 2.

  1.  Członków Komisji Rekrutacyjnej powołuje zarządzeniem Dyrektor Szkoły Podstawowej w Nieradzie.
  1.  Liczba członków jest nieparzysta.
  2.  Dyrektor wyznacza przewodniczącego komisji.
  3.   W skład komisji wchodzą:

1)        przewodniczący;

2)        dwaj członkowie.

5.  Członkowie komisji są zobowiązani do podpisania oświadczenia o ochronie danych osobowych kandydatów i rodziców/opiekunów kandydatów udostępnianych w procesie rekrutacji( załącznik nr 1).

 

Rozdział II

Tryb odbywania posiedzeń

 

§ 1.

  1. Posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej odbywa się w terminie określonym przez Dyrektora szkoły i podanym do publicznej informacji.
  1.   Przewodniczący komisji jest uprawniony do zwoływania posiedzeń w trybie nadzwyczajnym.
  2.  Posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej zwołuje, prowadzi i nadzoruje Przewodniczący Komisji.
  3. Udział w posiedzeniach komisji jest obowiązkowy dla wszystkich jej członków.
  4. Członkowie komisji mają prawo do wglądu do wszystkich dokumentów związanych                  z pracą komisji tj. do złożonych wniosków rekrutacyjnych wraz z załącznikami.
  5. Posiedzenia komisji są protokołowane. Protokół z posiedzenia zawiera: datę, skład osobowy, ustalenia komisji. Protokół podpisywany jest przez przewodniczącego                       i członków.
  6.  Obsługę administracyjno-biurową komisji prowadzi sekretariat szkoły.

                                                             

                                                              Rozdział III

Zadania i uprawnienia Komisji Rekrutacyjnej

 

§ 1.

1.  Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:

1) Dokonanie merytorycznej oceny wniosków rekrutacyjnych wraz z załącznikami;

2) Ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego;

3) Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych, a następnie przyjętych do szkoły, zgodnie z  wymogami art. 20 zc ust. 4, wywieszonej w widocznym miejscu w siedzibie szkoły, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej.

4) Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów niezakwalifikowanych oraz nieprzyjętych do szkoły na zasadach określonych w pkt.3.

5) W przypadku mniejszej liczby kandydatów na liście przyjętych podaje się liczbę wolnych miejsc;

6) Sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego;

7) Sporządzanie, w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica/opiekuna kandydata, uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata. Uzasadnienie odmowy przyjęcia zawiera: przyczyny odmowy, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym;

8) W przypadku wolnych miejsc w placówce, przeprowadzenie w terminie do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, uzupełniającego postępowania rekrutacyjnego według tych samych zasad.

2.  Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać od rodziców/opiekunów prawnych dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach potwierdzających spełnianie kryteriów, o których mowa w statucie szkoły. Termin dostarczenia potwierdzeń wyznacza przewodniczący komisji.

3. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może zwracać się do wójta właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie okoliczności zawartych w oświadczeniach, o których mowa w ust. 2. Urząd Gminy jest zobowiązany do potwierdzenia okoliczności w terminie 14 dni.

4.     Członkowie komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa.

§ 2.

 

1.  Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:

1) Uczestniczenie we wszystkich posiedzeniach komisji;

2) Czynny udział w pracach komisji;

3) Wykonywanie poleceń Przewodniczącego;

4) Zapoznanie się z przepisami regulującymi rekrutację do szkoły;

5) Ochrona danych osobowych kandydatów i rodziców/opiekunów kandydatów;

 

§ 3.

 

1.  Do obowiązków Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:

1) Zapoznanie członków komisji z regulacjami prawnymi naboru do szkoły;

2) Opracowanie harmonogramu posiedzeń komisji oraz porządku zebrań;

3) Zawiadomienie członków komisji o terminie i miejscu zebrań komisji;

4) Dostarczenie na posiedzenie komisji dokumentacji kandydatów do szkoły, w oparciu o które komisja przeprowadzi postępowanie rekrutacyjne;

5) Przewodniczenie zebraniu komisji;

6) Zapewnienie obsługi administracyjnej – dostęp do dokumentów, przepisów; zaopatrzenie w sprzęt biurowy i papier;

7) Sprawdzenie treści protokołu oraz jego podpisanie;

8) Występowanie do rodziców/opiekunów prawnych lub wójta o potwierdzenia składanych oświadczeń, w przypadku wątpliwości, co do ich treści;

9) Sporządzenie sprawozdania z przebiegu prac komisji wraz z wnioskami do dalszej pracy.

  

 

Rozdział IV

Porządek pracy Komisji Rekrutacyjnej

 

§ 1.

 

1.  Komisja Rekrutacyjnej pracuje według następującego porządku:

1)      Prace przygotowawcze polegają na:

a)  sprawdzeniu pod względem formalnym złożonych wniosków,

 b) w przypadku braków formalnych wykluczenie ich z postępowania rekrutacyjnego. Do wniosku odrzuconego z powodu braków formalnych należy dołączyć opis wskazujący na braki,

 c) ustaleniu liczby kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły i liczby kandydatów ubiegających się o przyjęcie do szkoły obwodowej,

 d) przygotowanie wystąpień do rodziców/prawnych opiekunów lub gminy, 
w której zamieszkuje kandydat, o potwierdzenie oświadczeń, które w ocenie członków komisji budzą wątpliwości,

 e) sporządzenie cząstkowego protokołu z części wstępnej. Protokół powinien zawierać: liczbę wolnych miejsc w szkole, liczbę złożonych wniosków ogółem, wykaz  kandydatów zakwalifikowanych do pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego tj. kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły. Wykaz ten powinien być sporządzony w formie tabeli, zaś kandydaci zapisani w porządku alfabetycznym.

2) I etap postępowania rekrutacyjnego dotyczy wyłącznie wniosków rodziców /opiekunów dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły i polega na:

1) przyjęciu „ z urzędu” dzieci z obwodu szkoły

3) II etap postępowania rekrutacyjnego prowadzi się wtedy, gdy po przyjęciu wszystkich dzieci z obwodu szkoła posiada wolne miejsca.

1) Rekrutację prowadzi się dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem.

2) Ustala się listę kandydatów z największą punktów.

3) Przygotowuje się listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych oraz liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia.

4) Postępowanie uzupełniające prowadzi się po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami.

5) Postępowanie uzupełniające prowadzi się do końca sierpnia roku poprzedzającego rok szkolny według zasad opisanych powyżej.  

       

§ 2.

 

1.  Po przeprowadzonym postępowaniu rekrutacyjnym Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół. W przypadku postępowania, określonego w pkt. 4 sporządzane są niezależne dwa protokoły.

2. Po zakończonym postępowaniu rekrutacyjnym komisja sporządza sprawozdanie z prac i przedstawia je dyrektorowi szkoły.. Sprawozdanie powinno zawierać prócz danych statystycznych, opis działań oraz wnioski do organizacji pracy komisji w kolejnym roku szkolnym.

Rozdział V

Przepisy przejściowe i postanowienia końcowe

 

§ 1.

 

1.  Zmiany do Regulaminu wprowadzane są na zasadach obowiązujących przy jego wprowadzeniu.

 2. Regulamin obowiązuje z dniem wydania zarządzenia dyrektora szkoły o jego wprowadzeniu.