Dzienny plan dnia

Jesteś tu: Strona główna » Dzienny plan dnia

 

1. Dzień dobry – zajęcia dowolne wg potrzeb indywidualnych i grupowych

(godz. 7.00–8.45)

 

 

Prowadzący: jeden nauczyciel

 

Uczestnicy: jedna grupa różnowiekowa, klasy 1–3

 

 

Czas trwania zajęć: dostosowujemy do diagnozowanych na bieżąco potrzeb i chęci dzieci

 

 

Przebieg

  •  Powitanie dzieci wchodzących do świetlicy, sprawdzanie listy.
  • Posiłek dzieci, które nie zdążyły w domu zjeść śniadania.
  •  Rozmowy indywidualne, także takie, które rozwiązują problemy grupy lub osób indywidualnych na terenie klasy, szkoły, świetlicy.
  • Chwila na odpoczynek .
  • Wykonanie zapomnianych, zaległych prac domowych (z pomocą wychowawcy).
  •  Kolorowanie ilustracji udostępnianych najmłodszym uczniom.
  •  Czytanie wierszy, opowiadań, baśni dziecięcych (w zależności od możliwości ich zakupu lub wypożyczenia z biblioteki szkolnej).
  •  Gry planszowe, np.: warcaby, szachy, bierki, domino, scrabble, chińczyk).
  •  Gry z wykorzystaniem kartek papieru i ołówków, np.: kółko-krzyżyk, wojna statków, inteligencja itp.

2. Zajęcia administracyjne (godz. 8.45-11.30)

 

-wykonanie dekoracji ,

  • przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć,

  • praca z komputerem

 

3. Zajęcia wychowawcze – Porozmawiajmy … (godz. 11.30.-13.00)

 

Prowadzący: jeden wychowawca śweitlicy

 

Uczestnicy: grupy wiekowe: klasy I–III.

 

Przebieg

  •  Realizowanie tematów z zakresu praw i obowiązków dziecka, wynikających z Konwencji Praw Dziecka.
  • Cykle zajęć o tolerancji (co to jest tolerancja, co możemy tolerować, a czego nie, czym różni się tolerancja od obojętności, czy tolerowanie zła jest bliskie wyrządzaniu zła), czytanie dzieciom tekstów na temat innych kultur, życia dzieci w innych krajach, przybliżanie im świata baśni z innych krajów i kontynentów).
  •  Rozmowy na temat kłopotów w życiu szkolnym i rodzinnym (w aspekcie ogólnym) w oparciu o teksty bajek terapeutycznych lub innych dobranych tematycznie.
  •  Omawianie problemów bieżących w grupie, zapobieganie konfliktom i nieporozumieniom.
  •  Zajęcia odwołujące się do zbliżających się uroczystości, imprez szkolnych, świąt narodowych, historii kraju, świąt związanych z wiarą i tradycją, zwyczajami.
  •  Zajęcia przybliżające dzieciom zasady savoir-vivre’u w domu, w miejscach publicznych, w stołówce szkolnej i innych miejscach spożywania posiłków, wobec dorosłych, a szczególnie osób starszych.
  •  Rozmowy na tematy związane ze światem dziecka – jego hobby, obawy, marzenia (wakacyjne, urodzinowe, noworoczne), zainteresowania sportowe, sposoby na spędzanie wolnego czasu, działalność plastyczna, artystyczna poza szkołą .
  •  Zajęcia o tematyce zdrowotnej, traktujące o sposobach spędzania wolnego czasu, sporcie, rekreacji, prawidłowym i zdrowym żywieniu, ubieraniu się zgodnie z porami roku, higienie snu, higienie osobistej, zagrożeniach płynących z nieprzestrzegania omawianych zasad.
  •  Zajęcia traktujące o bezpieczeństwie dziecka w domu, w miejscach publicznych, na podwórku, podczas przebywania z dala od rodziców (droga do domu, ulica, sklep itp.) i sposobach radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa.
  •  Odrabianie pracy domowej.

 

4. Z plastyką na TY ! (godz. 13.00–14.00)

 

Prowadzący: jeden nauczyciel świetlicy

 

Uczestnicy: klasy I-III

 

Przebieg

  •  zabawy plastyczno – muzyczne,
  • wdrożenie programu własnego: wykonywanie prac plastycznych zgodnie z programem własnym z Plastyką na Ty! I wg harmonogramu miesięczmnego planu pracy śweitlicy

5. Zajęcia ruchowe , rozchodzenie się dzieci do domu ( godz. 14.00–16.00),

Prowadzący: jeden nauczyciel świetlicy

 

Przebieg

  • zabawy ruchowe w sali gimnastycznej,
  • zabawy na boisku szkolnym i na szkolnym placu zabaw,
  • zabawy z chustą animacyjną,
  • zabawy muzyczno – ruchowe