Szkoła Podstawowa w Nieradzie

42-262 Michałów

ul. Laurowa 54

Tel: (34) 327-44-88

nieradaszkola@op.pl

Kotki

Artykuły

Powiększ obraz

16.04.2021r. - Chronimy przyrodę

Moje Kotki dzisiaj dowiecie się, jak należy dbać o środowisko naturalne, jak oszczędzać wodę. Myślę, że każdy z Was będzie mógł o sobie powiedzieć, że jest strażnikiem przyrody.

1. Wypowiedzi dzieci na temat: Komu jest potrzebna woda i dlaczego?

2. W jaki sposób można oszczędzać wodę? - podawanie propozycji przez dzieci.

3. Wykonanie zadania w karcie pracy cz. 4 nr 6 

- Na których obrazkach przedstawiono sposoby oszczędzania wody? Wskażcie je.

− Pokolorujcie rysunki kropel wody znajdujących się wyżej na niebiesko, a znajdujących się niżej – na różowo.

Czytaj więcej o: 16.04.2021r. - Chronimy przyrodę

15.04.2021r. - Nasze rady na odpady

Drogie Dzieci dzisiaj będziemy rozmawiać o segregowaniu śmieci oraz o możliwości ich przetwarzania. Będziemy także ćwiczyć przy muzyce. 

Zapraszam do wykonania kolejnych zadań.

1. Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia – Wszystko ma swój znak. Rodzic mówi pierwszą połowę zdania, a dzieci dodają swoje propozycje jego zakończenia, zwracając uwagę, jakie oznaki są znakami podanych sytuacji. Np. R. mówi: Kiedy słońce zachodzi, dzieci: to znak, że zbliża się wieczór.

Kiedy niebo się zachmurzy... (to znak, że będzie burza). Kiedy śnieg topnieje... (to znak, że zbliża się wiosna). Kiedy świeci słońce i pada deszcz... (to znak, że na niebie pojawi się tęcza). Kiedy liście spadają z drzew... (to znak, że zbliża się jesień). Kiedy pajęczyna się porusza... (to znak, że wpadła w nią mucha). Kiedy pies warczy i szczerzy kły... (to znak, że jest zły). Kiedy kot mruczy... (to znak, że jest zadowolony). Kiedy dziecko ziewa i pociera oczy... (to znak, że jest śpiące). Kiedy rośliny mają zwiędnięte kwiaty i liście... (to znak, że potrzebują wody). Kiedy w pobliżu ulicy jest duży hałas... (to znak, że jeździ nią dużo samochodów). Kiedy w powietrzu unosi się dużo dymu... (to znak, że jest ono zanieczyszczone). Kiedy dziecko ma gorączkę... (to znak, że jest chore). Kiedy martwe ryby pływają po powierzchni rzeki... (to znak, że jest ona zanieczyszczona). Kiedy zwierzęta w lesie uciekają w pośpiechu... (to znak, że coś je przestraszyło).

Czytaj więcej o: 15.04.2021r. - Nasze rady na odpady
Powiększ obraz

14.04.2021r. - Kolorowy świat

Dzień dobry Kotki.

Dzisiaj na zajęciach będziemy doskonalić liczenie w zakresie 10, pobawimy się przy muzyce, wysłuchamy opwoadania o biedronce oraz założymy hodowlę fasoli. Zaczynamy!

1. Zabawa dydaktyczna Biedronki i matematyka- doskonalenie dodawania i odejmowania w zakresie 10. 

Dzieci biorą sobie kolejno po dziesięć klocków, które będą odpowiednikami biedronek. Siadają na dywanie i układają klocki przed sobą.Rodzic układa zadania, a dzieci ilustrują je za pomocą klocków. Np. − Nad łąką fruwały cztery biedronki (układają cztery klocki). Potem przyfrunęło jeszcze sześć (dosuwają sześć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? − Nad łąką fruwało dziewięć biedronek (układają dziewięć klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało? − Nad łąką fruwało pięć biedronek (układają pięć klocków). Potem przyfrunęło jeszcze pięć (dosuwają pięć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? Układają działanie: 5 + 5 = 10. − Nad łąką fruwało osiem biedronek (układają osiem klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało? Układają działanie: 8 – 3 = 5.

Czytaj więcej o: 14.04.2021r. - Kolorowy świat

Język angielski - 12.04. - 16.04

Czytaj więcej o: Język angielski - 12.04. - 16.04

Język angielski - 06.04 - 09.04

Czytaj więcej o: Język angielski - 06.04 - 09.04