Emocje 03.06.2020
Zabawa Wyrażamy emocje – rozwijająca zdolność koncentracji podczas działania oraz koordynacji
słuchowo-wzrokowo-ruchowej.
Rodzic zadaje pytanie.
− W jaki sposób można wyrazić emocje dorosłych i dzieci, o których jest mowa w wierszykach zamieszczonych w załącznikach? pomogą Wam w tym krótkie rymowanki które powtarzacie z rodzicami i staracie się jak w teatrze je przedstawić:
Dzieci starają się zaprezentować emocje przedstawione w rymowankach poniżej:
Kiedy na niebie słoneczko świeci,
cieszą się bardzo dorośli i dzieci.
Dzieci poprzez: śmiech, podskoki, klaskanie przedstawiają radość.
Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury,
deszcz pada i każdy ma humor ponury.
Dzieci poruszają się, przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę; powtarzają tekst znudzonym głosem.
Kiedy mam zły humor i kiedy mnie złość dopadnie,
jestem niegrzeczny, choć dobrze wiem, że to bardzo nieładnie.
Dzieci grożą palcem, recytując tekst oburzonym tonem.
Kiedy dziecko się boi ciemności dookoła,
wtedy mamę i tatę do siebie głośno woła.
Dzieci robią przerażoną minę i recytują tekst szeptem.
Płaczę, kiedy jest mi smutno i wszystkiego dosyć mam,
łzy mi płyną po policzkach i chcę zostać wtedy sam.
Dzieci powtarzają tekst płaczącym głosem.
Zabawy Miny i minki.
Dzieci stoją w kole. Mimiką naśladują polecenia Rodzica:
Dzieci:
Jesteście smutni. układają usta w podkówkę,
Jesteście zdziwieni. marszczą czoło,
Jesteście przestraszeni. szeroko otwierają oczy, otwierają usta
tak jakby chciały powiedzieć głoskę O,
Dmuchacie na płomień świecy. wykonują głęboki wdech i wydech,
Śpicie. zamykają oczy.
Musicie poćwiczyć głęboki wdech i wydech ponieważ ta czynność potrzebna będzie przy następnym zadaniu:
Słuchanie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Nazwy miesięcy – utrwalanie nazw miesięcy.
W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają za Rodzicem – na jednym wydechu – nazwy miesięcy.
Jakie miesiące
w roku mamy?
Czy wszystkie nazwy
miesięcy znamy?
Komu nie sprawi
trudu zadanie,
niech rozpoczyna
ich wyliczanie.
Powietrza dużo
buzia nabiera
i na wydechu
nazwy wymienia:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad,
grudzień. *
Jeśli za trudne
było zadanie,
ćwicz dalej z nami
to wyliczanie:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik...*,
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik...*.
W wyprawce plastycznej na karcie I znajdziecie emocje przedstawione przez Olka i Adę, wycinamy je sklejamy w wyznaczonych miejscach tak by powstała nam kostka poproście rodziców o pomoc, rzucacie kostką i pokazujecie taką minkę jaką wskazuje kostka oraz nazywacie to odczucie jakie przestawia Olek albo Ada, możecie je również odczytać ponieważ każda mina jest podpisana.
Pliki do pobrania
-
smutek.jpg (59.40 KB)
-
zlosc.jpg (72.46 KB)
-
strach.jpg (65.22 KB)
-
zlosc 3.jpg (63.06 KB)
-
duma.jpg (63.15 KB)
-
strach2.jpg (61.36 KB)
-
wstyd.jpg (65.46 KB)
-
wstret.jpg (62.19 KB)
-
laskotki.jpg (43.49 KB)
-
smutek2.jpg (70.98 KB)
-
emocje.jpg (73.46 KB)
-
zaufanie.jpg (61.65 KB)
-
radosc.jpg (69.92 KB)