Szkoła Podstawowa w Nieradzie

42-262 Michałów

ul. Laurowa 54

Tel: (34) 327-44-88

nieradaszkola@op.pl

SZKOLNE KLUBY ORTOGRAFFITI

Szkoła Podstawowa w Nieradzie uzyskała Certyfikat Polskiego Towarzystwa Dysleksji za zrealizowaną w roku szkolnym 2020/2021 innowację pedagogiczną w postaci szkolnego Klubu Ortograffiti w oparciu o Metodę Ortograffiti. Innowacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej z wykorzystaniem Metody Ortograffiti zapewniała naszym uczniom z trudnościami w uczeniu się profesjonalną pomoc. W ramach działalności Klubu zrealizowano innowacyjne projekty w klasie II: ,,Poczytaj Bratkowi” oraz na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych :,, Ortokrzyżówka”. Projekty miały na celu:

  • Zminimalizowanie skutków trudności w uczeniu się

  • Zmotywowanie uczniów do intensywnej pracy

  • Budowanie relacji między wszystkimi członkami społeczności szkolnej

  • Uczynić z ortografii pasjonującą zabawę

  • Wzmocnić poczucie wartości uczniów z trudnościami

  • Zdobywanie nowych kompetencji w zakresie pomocy uczniom z trudnościami

  • Zrealizowanie zadań wyznaczonych przez MEN

W nowym roku szkolnym 20212022 nasza szkoła również przystąpiła do przeprowadzenia nowych innowacji pedagogicznych w postaci szkolnych Klubów Ortograffiti:

  • ,,Sekcja dyskusyjna”dla grupy terapeutycznej realizowana podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. W ramach Sekcji uczniowie będą dyskutować nie tylko na temat samego przeczytanego utworu, lecz również rozważać alternatywne zakończenia, czy zmianiać postawy któregoś z bohaterów, a następnie wykonywać związane z nim zadania: Wykonanie grupowego obrazu na omawiany temat z zastosowaniem różnych technik plastycznych, układanie krzyżówek, wymyślanie gier planszowych opartch na omawianej fabule, wykonać scenki dramowe do wybranego fragmentu opowiadania.

  • ,,Poczytaj Bratkowi” projekt edukacyjny w klasie III mający na celu czytanie ze zrozumieniem, jako umiejętność wykorzystania i przetwarzania tekstów w zakresie umożliwiającym zdobywanie wiedzy, rozwój emocjonalny, intelektualny i moralny, umiejętność uczenia się jako sposób zaspokajania naturalnej ciekawośći świata, odkrywanie swoich zainteresowań i przygotowań do dalszej edukacji w klasie IV, umiejetność komunikowania się w języku ojczystym, zarówno w mowie jak i w piśmie.

Mam nadzieję, że wdrożone projekty z wykorzystaniem Metody Ortograffiti rozwiną u moich uczniów zamiłowanie do czytania oraz ukształtuje kompetencje czytelnicze. Nauczą ich róznych sposobów radzenia sobie z trudnościami oraz wykorzystania zdobytych umiejętności w codziennym życiu. Wprawi ich do współodczuwania i umiejętności komunikowania światu tego, co czują, a także wdroży do współpracy oraz pomagania sobie nawzajem.

Innowator Pomocy

Psychologiczno-Pedagogicznej:

Katarzyna Kamińska