Szkoła Podstawowa w Nieradzie

42-262 Michałów

ul. Laurowa 54

Tel: (34) 327-44-88

nieradaszkola@op.pl
Jesteś tutaj: Start / Kalendarz

Kalendarz

Religia - 02.06.2020r.

Temat: Bóg broni życia .Bóg broni cnoty człowieka.

 
Proszę przeczytać wskazany temat i wykonać stosowne ćwiczenia .Wszystkich uczniów klas od IV do VIII proszę o wpisanie do zeszytu fragmentu Ewangelii Św. Jana. Rozdział szósty wersety 51-58.
 
Katecheta Ks.Marek Włoch.
Czytaj więcej oReligia - 02.06.2020r.

Religia - 02.06.2020r.

Temat: Wiem, komu służę.

Proszę przeczytać wskazany temat i wykonać stosowne ćwiczenia .Wszystkich uczniów klas od IV do VIII proszę o wpisanie do zeszytu fragmentu Ewangelii Św. Jana. Rozdział szósty wersety 51-58.

 
Katecheta Ks.Marek Włoch.
Czytaj więcej oReligia - 02.06.2020r.

Religia - 02.06.2020r.

Temat: Duch Święty żyje i działa w Kościele.

 
 Proszę przeczytać wskazany temat i wykonać stosowne ćwiczenia .Wszystkich uczniów klas od IV do VIII proszę o wpisanie do zeszytu fragmentu Ewangelii Św. Jana. Rozdział szósty wersety 51-58.
 
Katecheta Ks.Marek Włoch.
Czytaj więcej oReligia - 02.06.2020r.

Religia - 02.06.2020r.

Temat: Zobowiązani do dojrzałości.

Proszę przeczytać wskazany temat i wykonać stosowne ćwiczenia .Wszystkich uczniów klas od IV do VIII proszę o wpisanie do zeszytu fragmentu Ewangelii Św. Jana. Rozdział szósty wersety 51-58.

 
Katecheta Ks.Marek Włoch.
Czytaj więcej oReligia - 02.06.2020r.

Religia - 02.06.2020r.

Temat: Reformy w Kościele. 

 
Proszę przeczytać wskazany temat i wykonać stosowne ćwiczenia .Wszystkich uczniów klas od IV do VIII proszę o wpisanie do zeszytu fragmentu Ewangelii Św. Jana. Rozdział szósty wersety 51-58.
 
Katecheta Ks.Marek Włoch.
Czytaj więcej oReligia - 02.06.2020r.

Edukacja wczesnoszkolna - 03.06.2020r.

Edukacja polonistyczna:
temat: Różnobarwna działka.
Praca z podręcznikiem: Przeczytaj w podręczniku na stronie 44 tekst pt.: ,,Różnobarwna działka" i odpowiedz rodzicowi na pytania: Jakie zwierzęta widzi chłopiec na łące? Jak się czuje w stosunku do obserwowanych zwierząt, dlaczego? Co robią mrówka, biedronka, pająk i dżdżownica?
ZADANIE DLA MĄDRALI: Jakie przybory należy ze sobą zabrać na łąkę, aby obserwować jej mieszkańców?
Praca w kartach pracy: Budowa sadzonki truskawki. Wpisz w liniaturę nazwy części rośliny wskazanych na rysunku- Ćw. 1/42. Policz liczbę sylab, głosek i liter w wyrazach- Ćw. 2/42. Rozwiąż krzyżówkę- wpisz nazwy kolorów owoców i warzyw- Ćw. 3/43.
Naucz się ładnie czytać tekst ,,Różnobarwna łąka". Możesz również przeczytać dodatkowy tekst do czytania w karcie pracy strona 79 ćwiczenie 6.
Edukacja matematyczna:
Temat: Pojęcia: rok, miesiąc. Proste obliczenia kalendarzowe.
Praca z podręcznikiem: Zapoznaj się z obliczeniami kalendarzowymi oraz nazwami miesięcy -podręcznik strona 83.
Praca w kartach matematycznych: Zaznacz na obrazku odpowiednimi kolorami nazwy miesięcy, w których trwa rok szkolny i w których są wakacje-Ćw. 1/42. Uzupełnij nazwy sąsiadujących ze sobą miesięcy -Ćw. 2/43. Wykonaj proste obliczenia kalendarzowe-Ćw. 3/43. Pokoloruj wyrazy -Ćw. 4/43. Ponumeruj kartki z nazwami miesięcy-Ćw. 5/44.
 
Zajęcia rozwijające zdolności plastyczne: Kolorowanki (dokumenty do pobrania). Możesz nie drukować , tylko sam narysować wybrane rysunki według wzoru: ,,Dzieci Świata", ,,Dzień Dziecka", ,,Klaun" , ,,Dziewczynka z lodami"- rysowanie po śladzie.
Czytaj więcej oEdukacja wczesnoszkolna - 03.06.2020r.

Język angielski - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oJęzyk angielski - 03.06.2020r.

Edukacja wczesnoszkolna - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oEdukacja wczesnoszkolna - 03.06.2020r.

Język angielski - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oJęzyk angielski - 03.06.2020r.

Plastyka - 03.06.2020r.

W nawiązaniu do ostatnich tematów związanych ze sztuką ludową zapraszam na wirtualne zwiedzanie Skansenu – Muzeum Wsi Opolskiej.

 

Przypominam o możliwości podwyższenia oceny końcowej z przedmiotu plastyka. Każdy przejaw twórczości własnej jest wynagradzany plusem za aktywność, trzy plusy, to cząstkowa ocena celująca za aktywność. Zdjęcia prac dodatkowych prześlij na e-mail nauczyciela. Bardzo proszę o sprawdzenie poprawności adresu mailowego.
Czytaj więcej oPlastyka - 03.06.2020r.

Plastyka - 03.06.2020r.

Jednym z głównych podziałów w sztuce, zwłaszcza w malarstwie, jest podział według tematów. Na obrazach możemy oglądać, między innymi, sceny rodzajowe (z życia codziennego), historyczne, batalistyczne (ukazujące bitwę), mitologiczne, martwą naturę, pejzaż, obrazy przedstawiające kwiaty lub zwierzęta (florystyka i animalistyka)…

 

  1. Wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką płaską przedstawiającą wybrany temat w sztuce.
  2. Zdjęcie pracy prześlij na e-mail nauczyciela. Bardzo proszę o sprawdzenie poprawności adresu mailowego.
Przypominam o możliwości podwyższenia oceny końcowej z przedmiotu plastyka. Każdy przejaw twórczości własnej jest wynagradzany plusem za aktywność, trzy plusy, to cząstkowa ocena celująca za aktywność. Zdjęcia prac dodatkowych prześlij na e-mail nauczyciela. Bardzo proszę o sprawdzenie poprawności adresu mailowego.
Czytaj więcej oPlastyka - 03.06.2020r.

Plastyka - 03.06.2020r.

Być może już się Wam zdarzyło lub kiedyś zdarzy zwiedzać miasta, które wchodziły w skład rozległego Cesarstwa Rzymskiego. Natkniecie się tam, między innymi, na widoczne z daleka pomniki na wysokich kolumnach, łuki triumfalne, antyczne teatry i stadiony oraz pomniki konne.

 

2.       Wykonaj pracę plastyczną techniką rysunkową  „Mój łuk triumfalny”. Możesz inspirować się galerią zdjęć https://www.google.com/search?q=%C5%82uk+triumfalny&rlz=1C1CHBD_plPL831PL831&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjxncHR5MfoAhWpw4sKHVJzAVQQ_AUoAXoECBsQAw&biw=1280&bih=610
3.       Zdjęcie pracy prześlij na e-mail nauczyciela. Bardzo proszę o sprawdzenie poprawności adresu mailowego.

 

Przypominam o możliwości podwyższenia oceny końcowej z przedmiotu plastyka. Każdy przejaw twórczości własnej jest wynagradzany plusem za aktywność, trzy plusy, to cząstkowa ocena celująca za aktywność. Zdjęcia prac dodatkowych prześlij na e-mail nauczyciela. Bardzo proszę o sprawdzenie poprawności adresu mailowego.

 

 

 
Czytaj więcej oPlastyka - 03.06.2020r.

Plastyka - 03.06.2020r.

Ostatni temat przybliżył nam sylwetki artystów – malarzy polskich. Kolejna lekcja ma na celu przybliżenie twórczości najwybitniejszych artystów malarzy europejskich.

 

  1. Wykonaj projekt w formie plastycznej/graficznej (techniką kolażu, format A3) przedstawiający sylwetkę i twórczość wybranego artysty malarza europejskiego (najważniejsze fakty dotyczące życia i twórczości, najbardziej znane dzieła).
  2. Zdjęcie pracy prześlij na e-mail nauczyciela. Bardzo proszę o sprawdzenie poprawności adresu mailowego. 
Przypominam o możliwości podwyższenia oceny końcowej z przedmiotu plastyka. Każdy przejaw twórczości własnej jest wynagradzany plusem za aktywność, trzy plusy, to cząstkowa ocena celująca za aktywność. Zdjęcia prac dodatkowych prześlij na e-mail nauczyciela. Bardzo proszę o sprawdzenie poprawności adresu mailowego.
Czytaj więcej oPlastyka - 03.06.2020r.

Matematyka - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oMatematyka - 03.06.2020r.

Matematyka - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oMatematyka - 03.06.2020r.

Matematyka - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oMatematyka - 03.06.2020r.

Matematyka - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oMatematyka - 03.06.2020r.

WYŚCIG POKOJU- GRA W KAPSLE

Dzisiaj przedstawiam wam grę, w która kiedyś grało wiele młodych osób, gra ta nazywa się wyścig pokoju, czyli wyścig na kapsle. Spytajcie swoich rodziców lub dziadków, oni na pewno jeszcze pamiętają. Gotowi? Start!
https://www.youtube.com/watch?v=-BACOcsrn8Y
https://www.youtube.com/watch?v=KMwwh6niMVk

Anna Mrozek

Czytaj więcej oWYŚCIG POKOJU- GRA W KAPSLE

Język polski - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oJęzyk polski - 03.06.2020r.

Język polski - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oJęzyk polski - 03.06.2020r.

Język polski - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oJęzyk polski - 03.06.2020r.

Historia - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oHistoria - 03.06.2020r.

Historia - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oHistoria - 03.06.2020r.

Historia - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oHistoria - 03.06.2020r.

Historia - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oHistoria - 03.06.2020r.

Język polski - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oJęzyk polski - 03.06.2020r.

Język polski - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oJęzyk polski - 03.06.2020r.

Doradztwo zawodowe - 03.06.2020r.

Czytaj więcej oDoradztwo zawodowe - 03.06.2020r.

Dla rodziców

Czytaj więcej oDla rodziców

Emocje 03.06.2020

Zabawa Wyrażamy emocje – rozwijająca zdolność koncentracji podczas działania oraz koordynacji

słuchowo-wzrokowo-ruchowej.

 

Rodzic zadaje pytanie.

− W jaki sposób można wyrazić emocje dorosłych i dzieci, o których jest mowa w wierszykach zamieszczonych w załącznikach? pomogą Wam w tym krótkie rymowanki które powtarzacie z rodzicami i staracie się jak w teatrze je przedstawić:

Dzieci starają się zaprezentować emocje przedstawione w rymowankach poniżej:

Kiedy na niebie słoneczko świeci,

cieszą się bardzo dorośli i dzieci.

Dzieci poprzez: śmiech, podskoki, klaskanie przedstawiają radość.

Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury,

deszcz pada i każdy ma humor ponury.

Czytaj więcej oEmocje 03.06.2020

Góralskie liczenie - 03.06.2020r.

Dzisiaj będziemy rozwijać umiejętności liczenia oraz poznawać środowisko przyrodnicze obszarów górskich.

Zabawa matematyczna – Góralskie liczenie.
Dzieci są ustawione w kole. Jedno dziecko jest juhasem (wcześniej R. wyjaśnił, kim jest juhas, a kim baca), pozostałe – to owce. R mówi rymowankę, a dzieci idą w koło, trzymając
się za ręce.
Na hali, na hali Jedna mu ciekła
juhas owce pasie. – dogoń ją, juhasie.
R. wskazuje na jedno dziecko (owcę), które wychodzi z koła i ucieka przed juhasem. Jeżeli juhas złapie owcę, to dalej pełni swoją rolę. Jeżeli jej nie złapie, to uciekające dziecko wchodzi do środka koła – zostaje juhasem i zasłania oczy rękami. N. wybiera jedno dziecko, które się chowa, i zaczyna kolejną zwrotkę rymowanki.
Na łące, na łące Jedna się zgubiła,
juhas owce pasie. szukaj jej, juhasie.
Dzieci w kole zatrzymują się. Juhas odsłania oczy i szuka owcy poza kołem. Jeśli znajdzie, przyprowadza ją do koła. Jeśli nie – owca, która dobrze się schowała, zostaje pastuszkiem, a juhas wraca do dzieci. Teraz owce spacerują gromadką za juhasem. R. zatrzymuje przy sobie dwoje dzieci i mówi trzecią zwrotkę rymowanki.
Na hali, na hali miał juhas mało owiec,
tak się raz zdarzyło, lecz dwie mu przybyły.
Po ostatnich słowach dwoje stojących z boku dzieci dochodzi do pozostałych. R. zmienia pastuszka, zatrzymuje przy sobie czworo dzieci i mówi rymowankę.
Na łące, na łące, przyszły do juhasa
tam gdzie siana kopce, cztery obce owce.
Czworo dzieci dochodzi do pozostałych i spaceruje razem z nimi. Pod koniec ostatniej zwrotki owce i juhas przykucają.
Pilnuj swoich owiec, noc spędzą w zagrodzie,
góralski juhasie, ty czuwaj w szałasie.

Czytaj więcej oGóralskie liczenie - 03.06.2020r.

Jakim pojazdem pojedziemy na wakacje? -03.06.2020r.

Dzisiaj troszkę inaczej - prosze Rodziców, by odczytali tekst zamieszony w załączniku. Życzę miłej pracy i zabawy!

Czytaj więcej oJakim pojazdem pojedziemy na wakacje? -03.06.2020r.

Ważna informacja dla Ósmoklasistów - przebieg egzaminu ósmoklasisty 2020

Czytaj więcej oWażna informacja dla Ósmoklasistów - przebieg egzaminu ósmoklasisty 2020