Religia - 02.06.2020r.
Temat: Bóg broni życia .Bóg broni cnoty człowieka.
Temat: Bóg broni życia .Bóg broni cnoty człowieka.
Temat: Wiem, komu służę.
Proszę przeczytać wskazany temat i wykonać stosowne ćwiczenia .Wszystkich uczniów klas od IV do VIII proszę o wpisanie do zeszytu fragmentu Ewangelii Św. Jana. Rozdział szósty wersety 51-58.
Temat: Duch Święty żyje i działa w Kościele.
Temat: Zobowiązani do dojrzałości.
Proszę przeczytać wskazany temat i wykonać stosowne ćwiczenia .Wszystkich uczniów klas od IV do VIII proszę o wpisanie do zeszytu fragmentu Ewangelii Św. Jana. Rozdział szósty wersety 51-58.
Temat: Reformy w Kościele.
Dzisiaj przedstawiam wam grę, w która kiedyś grało wiele młodych osób, gra ta nazywa się wyścig pokoju, czyli wyścig na kapsle. Spytajcie swoich rodziców lub dziadków, oni na pewno jeszcze pamiętają. Gotowi? Start!
https://www.youtube.com/watch?v=-BACOcsrn8Y
https://www.youtube.com/watch?v=KMwwh6niMVk
Anna Mrozek
Zabawa Wyrażamy emocje – rozwijająca zdolność koncentracji podczas działania oraz koordynacji
słuchowo-wzrokowo-ruchowej.
Rodzic zadaje pytanie.
− W jaki sposób można wyrazić emocje dorosłych i dzieci, o których jest mowa w wierszykach zamieszczonych w załącznikach? pomogą Wam w tym krótkie rymowanki które powtarzacie z rodzicami i staracie się jak w teatrze je przedstawić:
Dzieci starają się zaprezentować emocje przedstawione w rymowankach poniżej:
Kiedy na niebie słoneczko świeci,
cieszą się bardzo dorośli i dzieci.
Dzieci poprzez: śmiech, podskoki, klaskanie przedstawiają radość.
Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury,
deszcz pada i każdy ma humor ponury.
Dzisiaj będziemy rozwijać umiejętności liczenia oraz poznawać środowisko przyrodnicze obszarów górskich.
Zabawa matematyczna – Góralskie liczenie.
Dzieci są ustawione w kole. Jedno dziecko jest juhasem (wcześniej R. wyjaśnił, kim jest juhas, a kim baca), pozostałe – to owce. R mówi rymowankę, a dzieci idą w koło, trzymając
się za ręce.
Na hali, na hali Jedna mu ciekła
juhas owce pasie. – dogoń ją, juhasie.
R. wskazuje na jedno dziecko (owcę), które wychodzi z koła i ucieka przed juhasem. Jeżeli juhas złapie owcę, to dalej pełni swoją rolę. Jeżeli jej nie złapie, to uciekające dziecko wchodzi do środka koła – zostaje juhasem i zasłania oczy rękami. N. wybiera jedno dziecko, które się chowa, i zaczyna kolejną zwrotkę rymowanki.
Na łące, na łące Jedna się zgubiła,
juhas owce pasie. szukaj jej, juhasie.
Dzieci w kole zatrzymują się. Juhas odsłania oczy i szuka owcy poza kołem. Jeśli znajdzie, przyprowadza ją do koła. Jeśli nie – owca, która dobrze się schowała, zostaje pastuszkiem, a juhas wraca do dzieci. Teraz owce spacerują gromadką za juhasem. R. zatrzymuje przy sobie dwoje dzieci i mówi trzecią zwrotkę rymowanki.
Na hali, na hali miał juhas mało owiec,
tak się raz zdarzyło, lecz dwie mu przybyły.
Po ostatnich słowach dwoje stojących z boku dzieci dochodzi do pozostałych. R. zmienia pastuszka, zatrzymuje przy sobie czworo dzieci i mówi rymowankę.
Na łące, na łące, przyszły do juhasa
tam gdzie siana kopce, cztery obce owce.
Czworo dzieci dochodzi do pozostałych i spaceruje razem z nimi. Pod koniec ostatniej zwrotki owce i juhas przykucają.
Pilnuj swoich owiec, noc spędzą w zagrodzie,
góralski juhasie, ty czuwaj w szałasie.
Dzisiaj troszkę inaczej - prosze Rodziców, by odczytali tekst zamieszony w załączniku. Życzę miłej pracy i zabawy!