Kalendarz
Plastyka - 10.06.2020r.
Plastyka - 10.06.2020r.
Plastyka - 10.06.2020r.
Plastyka - 10.06.2020r.
Fizyka - 10.06.2020r.
Temat: Sposoby przekazywania ciepła. Ciepło własciwe
Przeczytaj temat ze strony 238. Są to znajome Ci zagadnienia z pierwszych lekcji fizyki. Pomocne linki:
https://epodreczniki.pl/a/przekazywanie-energii-w-zjawisku-konwekcji/DQHzwlHDV
Szczególnie zwróć uwagę na informacje o cieple właściwym:
https://www.youtube.com/watch?v=AGgZ9E48xjs
Fizyka - 10.06.2020r.
Temat: Analiza tekstu: Zastosowanie prawa odbicia i prawa załamania swiatła
Prosze przeczytać tekst na stronie 278
Dla chętnych zadanie 3 str. 280
Wakacyjne szlaki - 10.06.2020r.
Moje Kotki, dzisiaj dalej wędrujemy wakacyjnymi szlakami, choć troszkę inaczej - razem z Bolkiem i Lolkiem - zapraszam!
https://www.youtube.com/watch?v=PTn_A8SQz9c
Będziemy także doskonalić swoje umiejętności matematyczne, pobawcie się wspólnie z rodzicami.
- - Dziecko nawleka na nitkę lub sznurek odpowiednią liczbę guzików lub koralików – taką, jaką poda dorosły (lub tyle, ile wskaże kostka, albo też cyfra na karteczce, którą przyczepimy do końca sznurków).
- - Inna zabawa z guzikami – gromadzimy guziki różnej wielkości, koloru, kształtu i z różną ilością dziurek, na kartkach zapisujemy cechy określające kształt, ilość dziurek, kolory, wielkość guzika (np. rysujemy dużą i małą strzałkę – określenie wielkości, plamy w kolorze guzików – każdy kolor na osobnej kartce, 2 kropki i 4 kropki – ilość dziurek, koło, kwadrat, owal – kształt itp.). Zadaniem dziecka będzie posegregowanie guzików wg wybranych przez rodzica cech, lub odszukanie wszystkich (bądź jednego) guzików wg informacji zapisanej na kartkach (kładziemy np.. przed dzieckiem kartki: z dużą strzałką, czerwoną plamą, narysowanym kołem i 2 kropkami – a dziecko pokazuje nam duży okrągły, czerwony guzik z 2 dziurkami).
- - Z kolorowych kartek wycinamy koła i składamy je na pół. Wokół brzegów rysujemy niewielkie kółeczka przypominające ząbki. W miseczce przygotowujemy małe kawałki np. plasteliny. Dziecko lub rodzic rzuca kostką, a zadaniem dziecka jest zapełnienie papierowej buzi tyloma ząbkami (kulkami plasteliny), ile wskazuje ilość oczek na kostce.
- - „Co zmieniło miejsce?” – ustawiamy przed dzieckiem kilka przedmiotów/obrazków, dziecko zamyka oczy, a my zmieniamy ich kolejność (najpierw 2 rzeczy, później można więcej). Dziecko otwiera oczy i mówi, co zmieniło miejsce. Podobna, łatwiejsza zabawa – „Czego brakuje?”
- - Zagadki dotykowe – rozpoznawanie tylko za pomocą dotyku kształtów figur geometrycznych (wyciętych np. z sztywnego papieru, lub też kształtów „ukrytych” w przedmiotach).
- - Wskazywanie przez dziecko w domu lub na spacerze przedmiotów o określonych kształtach lub cechach (np. „Co jest duże i okrągłe?”, „Znajdź przedmioty w kształcie koła”, „Dotknij czegoś miękkiego” itp.);
- - Segregowanie zabawek wg wybranych cech – np. lalki-samochody-klocki itp. Lub wg wielkości, odkładanie zgromadzonych przedmiotów (z różnych pomieszczeń w domu) na ich miejsce.
- - Zabawy w sklep (dziecko sprzedaje lub kupuje) – można sprzedawać wszystko – np. guziki (tu opisujemy konkretny guzik, podając jego cechy, dziecko odnajduje właściwy), można też kupować określone klocki i zbudować na koniec coś z nich zbudować; ważne w zabawach w sklep jest to, by dziecko kupowało wymieniając umowny pieniądz (np. fasolki) na określoną rzecz, o ustalonej wcześniej cenie (np. 1 klocek za 1 fasolkę, figurka – za 3 fasolki itp.).
Moi Drodzy, zachęcam Was do zabaw na świeżym powietrzu, grajcie w piłkę, doskonalcie swoje umiejętności jazdy na rowerze - pamiętajcie by zabawy były bezpieczne.
W razie niepogody zapraszam do wykonania pracy plastycznej - Rybki z kolorowych nakrętek (mała podpowiedź w załączniku). Udanej zabawy!
Nauka czytania sylabami
Zapraszam do doskonalenia umiejętności czytania sylabami https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/07/nauka-czytania-sylabami/
Anna Macherzyńska
Słoneczny uśmiech 10.06.2020
Dzień dobry zapraszam dzisiaj do przygody na Morzu :
Zabawa Burza na morzu.
Ustawiacie krzesełka na obwodzie dużego koła. Dzieci są marynarzami. Siadają na krzesełkach.
Rodzic (kapitan) staje w środku koła i wypowiada komendy, na które dzieci reagują odpowiednim zachowaniem.
− Spokój na morzu – dzieci delikatnie kołyszą się (na boki) na krzesełkach, mówią cicho szszyy…
− Na lewą burtę – przesiadają się o jedno krzesełko w lewą stronę.
− Na prawą burtę – przesiadają się o jedno krzesełko w prawą stronę.
− Burza na morzu – zamieniają się miejscami.