Kalendarz
Język niemiecki - 24.06.2020r.
Na zawsze zapamiętasz - 24.06.2020r.
Moje drogie Misie to już ostatni tydzień naszej wspólnej nauki, niedługo Wakacje, kolorowe radosne ciepłe Wakacje, a po Wakacjach Szkoła i pierwsza klasa, zatem korzystajmy z czasu który nam razem został i przed wakacjami powtórzmy sobie co zapamiętaliśmy z całego roku.
Zabawa Dokończ zdania.
Rodzic rozpoczyna zdanie dzieci je kończą. Np.: W przedszkolu lubiłem/
lubiłam… W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam… W przedszkolu czułem się/czułam się…
nawiązując do tego zadania proszę zróbcie ćwiczenia na stronie 74/75.
Przejdziemy do karty pracy na str 76 /77
Znajdziemy tutaj rysowanie tego, co podobało się w przedszkolu. Wskazywanie obrazków zgodnie z kolejnością
pór roku.
Posłuchajcie wiersza Agaty Widzowskiej Pożegnanie przedszkola.
Wakacyjny czas - 25.06.2020r.
Kotki, dzisiaj przypomnimy sobie jak bezpiecznie spędzać wakacyjny czas nad wodą https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA oraz w górach https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
A teraz wesoła zabawa przy piosence "Lato na dywanie" https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ.
Moje Kotki życzę Wam wspaniałych wakacji, pełnych niezapomnianych wrażeń. Pamiętajcie o zasadach bezpieczeństwa.
Anna Macherzyńska
Kocie figle - 25.06.2020r.
Dzień dobry,
Dzisiaj troszkę inaczej, dzisiaj zabawa w kotka, zamieniamy się i wykonujemy ćwiczenia:
1„Chory kotek”- wysłuchanie bajki. Dzieci naśladują to co robi kotek:
Kotek (miau, miau) był chory i bardzo źle się czuł. Miał dreszcze („brrr…”) więc pił gorącą herbatkę (dmuchanie na dłonie), często ziewał (ziewamy) i wyciągał się (rozkładamy ręce). Gorączka raz wzrastała (język uniesiony na górną wargę), raz opadała (język na brodzie). Do kotka (miau, miau) przyjechał samochodem pan doktor (mówimy „brum brum”) i podał słodziutki syropek, kotek się oblizał (język wędruje dookoła warg przy otwartej buzi). Po kilku dniach kotek (miau , miau) poczuł się lepiej i z tej radości przesyłał wszystkim całuski (cmokamy).
2.„Koci grzbiet” – zabawa ruchowa.
Kotki biegają po dywanie na klaśnięcie zatrzymują się i robią koci grzbiet lub miauczą.
3.„Figle kotka” – ćwiczenia oddechowe w parach.
Dmuchanie na wacik, tak aby znalazł się po drugiej stronie stołu.
4.„Kot”- rysowany wierszyk wg E. Skorek.
Dzieci wypowiadają tekst wierszyka za rodzicem z jednoczesnym rysowaniem po śladzie obrazka kota:
Miał pyszczek, usta małe,
tu dwa oczka, a tu wąsy daję.
Wyprężony grzbiet, nogi,
teraz ogon długi.
Oto kot co myszki lubi.
5„Gdzie są moje łatki?”– zabawa oddechowa. w załączniku karta z kotkiem
Dzieci z brązowego lub szarego papieru wydzierają małe skrawki-łatki kota. Przenoszą je za pomocą słomki (wciągając powietrze) na wybrane miejsce na obrazku (karta pracy) i przyklejają klejem. Kotek dziękuje mówiąc „miau”.
6.„Sprytny koci języczek” – zbieranie językiem ryżu preparowanego z talerzyka i zjadanie go. Oblizywanie językiem ust (ruch okrężny).
Zapraszam do obejrzenia filmiku gdzie Tymon rysuje kotka spróbujcie razem z nim to bardzo proste a Tymon wszytko wyjaśnia, zamieszczam również instrukcje w złącznikach jak namalować kota:
https://kiddoland.pl/nauka-rysowania/kotek
spójrzcie w załączniki znajdziecie tam ciekawe zadania i grę wyturlaj kotka
życzę udanej zabawy!!!