Szkoła Podstawowa w Nieradzie

42-262 Michałów

ul. Laurowa 54

Tel: (34) 327-44-88

nieradaszkola@op.pl

Co to są emocje? - 04.06.2020r.

Dzień dobry,

 nastał miesiąc czerwiec dlatego posłuchajcie na początek fragmentu wiersza pana Apolinarego Nosalskiego: O dwunastu braciach.

 

Drogą do lasu

idzie już czerwiec

z wiązanką chabrów

i dzbanem czernic.

 Patrzy na łąkę

mokrą od rosy:

− Już czas najwyższy

na sianokosy.

Porozmawiajcie z rodzicami:

- Jak nazywa się nowy miesiąc?

− Co to są sianokosy?

− Jak wyglądają chabry?

 

Zabawa Lustro emocjonalne.

Dzieci z rodzicami dobierają się w pary. Jedna osoba w parze jest lustrem, druga – przegląda się w nim. Osoba stojąca przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje, których nazwy podał rodzic wcześniej., a lustro je powtarza. Po chwili następuje zmiana ról.

 

Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk Moje uczucia.

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,

i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.

Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,

i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.

W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,

że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,

tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.

Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

Porozmawiajcie na temat tekstu.

− Co mieszka w sercu?

− Czy zawsze jest nam wesoło?

− Czy zdarza się, że coś was smuci?

− Czy zdarza się, że coś was złości?

 

 Uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy

ludziom – dorosłym i dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest tęcza, po

deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

Rysowanie na kartkach tego, co cieszy dzieci, i tego, co je smuci.

Dla każdego dziecka: kartka podzielona na pół – w lewym górnym rogu rysunek chmurki z deszczem,

a w prawym górnym rogu – słoneczka.

 Dzieci dostają kartki podzielone na pół, z rysunkiem chmurki i słoneczka w ich rogach. Po

lewej stronie kartki (chmurka) rysują to, co je smuci, a po prawej stronie (słonko) – co je

cieszy. Potem dzieci wspólnie z rodzicami omawiają swoje rysunki.

W załączniku zamieszczam Wam ćwiczenia i kolorowanki z bajki do wyboru oraz jedno ćwiczenie w języku angielskim.

Zadanie na dzisiaj: obejrzeć bajkę Walta Disneya
W głowie się nie mieści

Pliki do pobrania