Co to są emocje? - 04.06.2020r.
Dzień dobry,
nastał miesiąc czerwiec dlatego posłuchajcie na początek fragmentu wiersza pana Apolinarego Nosalskiego: O dwunastu braciach.
Drogą do lasu
idzie już czerwiec
z wiązanką chabrów
i dzbanem czernic.
Patrzy na łąkę
mokrą od rosy:
− Już czas najwyższy
na sianokosy.
Porozmawiajcie z rodzicami:
- Jak nazywa się nowy miesiąc?
− Co to są sianokosy?
− Jak wyglądają chabry?
Zabawa Lustro emocjonalne.
Dzieci z rodzicami dobierają się w pary. Jedna osoba w parze jest lustrem, druga – przegląda się w nim. Osoba stojąca przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje, których nazwy podał rodzic wcześniej., a lustro je powtarza. Po chwili następuje zmiana ról.
Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk Moje uczucia.
Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.
Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.
Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,
że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.
Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,
po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.
Porozmawiajcie na temat tekstu.
− Co mieszka w sercu?
− Czy zawsze jest nam wesoło?
− Czy zdarza się, że coś was smuci?
− Czy zdarza się, że coś was złości?
Uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy
ludziom – dorosłym i dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest tęcza, po
deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.
Rysowanie na kartkach tego, co cieszy dzieci, i tego, co je smuci.
Dla każdego dziecka: kartka podzielona na pół – w lewym górnym rogu rysunek chmurki z deszczem,
a w prawym górnym rogu – słoneczka.
Dzieci dostają kartki podzielone na pół, z rysunkiem chmurki i słoneczka w ich rogach. Po
lewej stronie kartki (chmurka) rysują to, co je smuci, a po prawej stronie (słonko) – co je
cieszy. Potem dzieci wspólnie z rodzicami omawiają swoje rysunki.
W załączniku zamieszczam Wam ćwiczenia i kolorowanki z bajki do wyboru oraz jedno ćwiczenie w języku angielskim.
Zadanie na dzisiaj: obejrzeć bajkę Walta Disneya
W głowie się nie mieści
Pliki do pobrania
-
pokoloruj kwiatki.jpg (67.74 KB)
-
radosc - Kopia.jpg (40.42 KB)
-
pokoloruj wazke.jpg (66.21 KB)
-
zlosc - Kopia.jpg (16.34 KB)
-
smutek - Kopia.jpg (18.15 KB)
-
kolorowanka.jpg (71.80 KB)
-
dopasuj buzie.jpg (43.09 KB)
-
odraza.jpg (54.57 KB)
-
pokoloruj wg wlasnego kodu.jpg (66.70 KB)
-
dobierz twarze.jpg (81.70 KB)