Czym pojedziemy na wakacje? - 05.06.2020r.
Porozmawiamy dzisiaj o różnych środkach lokomocji, będziemy więc rozwijać swoją mowę i myślenie.
Zaczynamy o drozwiązywania zagadek.
Pędzi po torze szybko, z daleka, bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)
Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem. Lata podniebnym szlakiem. (samolot)
Ma maskę, a pod nią konie, cylindry – nie na głowie. A w środku siedzi człowiek. (samochód)
Ta wielka latająca maszyna owada – ważkę, przypomina. (helikopter)
Zabawy z włóczką - Układanie na podłodze z kolorowej włóczki kształtu wybranego przez siebie środka lokomocji – odgadywanie przez członków rodziny, co to za pojazd.
Zabawy badawcze - Doświadczenie i obserwacja – Czy powietrze jest czyste? • Ćwiczenia oddechowe. Kawałki bibułki. Dzieci dmuchają na kawałki bibułki na przemian – delikatnie, mocno. Wyjaśnienie przez N., że ludzie oddychają jednym ze składników powietrza – tlenem, a narządem służącym do oddychania są płuca. • Zabawy powietrzem. Waga szalkowa, balony – nadmuchany i zwykły, świeca, słoik. • Wypuszczanie powietrza z nadmuchanego balonu. • Ważenie na wadze szalkowej balonów – z powietrzem i pustego. • Obserwowanie palącej się świecy, potem zasłonięcie jej odwróconym słoikiem. • Próby wyciągnięcia wniosków. Powietrze jest bezbarwne, nie ma zapachu, waży niewiele i bez niego nic nie może się palić. • Sprawdzanie czystości powietrza na placu zabaw i przy ruchliwej ulicy (podczas zabaw na świeżym powietrzu). Waciki kosmetyczne. Dzieci biorą waciki, wycierają nimi listki nisko rosnących drzew i krzewów na placu i przy ruchliwej ulicy. Porównują stopień zabrudzenia wacików. • Wyciągnięcie wniosków po obejrzeniu wacików. Powietrze jest zanieczyszczone, zanieczyszczają je między innymi spaliny pojazdów.
Proszę o wykonanie ćwiczenia - karta pracy s.66