Szkoła Podstawowa w Nieradzie

42-262 Michałów

ul. Laurowa 54

Tel: (34) 327-44-88

nieradaszkola@op.pl

Liczymy patyczki - 15.06.2020r.

Dzisiaj zapraszam do ćwiczeń rozwijających umiejętności liczenia. 

Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków. Patyczki w różnych kolorach, znaki, liczby. Dzieci biorą sobie po tyle patyczków, ile mają palców u rąk.

  • Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych. Dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określają, ile patyczków potrzebowały do ułożenia kształtu każdej figury. 

• Układanie patyczków według kolorów.
Dzieci liczą patyczki w każdym kolorze. Podają całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków.
 • Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.
Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem
 • Odkładanie patyczków, np. czerwonych.
Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery.
Dalsze ćwiczenia przeprowadzamy analogicznie.

Ćwiczenia gimnastyczne 

• Zabawa orientacyjno-porządkowa Samochody. Dzieci biegają w różnych kierunkach, naśladując rękami poruszanie kierownicą. Wydają odgłosy poruszającego się samochodu: brr, brr lub brum, brum. Na sygnał – uderzenie w bębenek – zatrzymują się i trąbią: pi, pi, pi. Dwa uderzenia są sygnałem do ponownego poruszania się.

• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Trawa i chmury. Na hasło: Trawa, dzieci przykucają; na hasło: Chmury, stają na palcach, wyciągają ręce w górę i poruszają nimi w prawo i w lewo – naśladują chmury płynące po niebie.

• Ćwiczenie tułowia – skręty – Śledzimy lot samolotu. Dzieci siedzą skrzyżnie. Jedną rękę mają na kolanach, a z drugiej tworzą daszek nad oczami. Wykonują skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną, a następnie w drugą stronę – obserwują lot samolotu.

• Ćwiczenie równowagi – Rysujemy koła. Dzieci, w staniu na jednej nodze, rysują stopą w powietrzu małe koła i duże koła. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą nogą.

• Zabawa uspokajająca – Na prawo, na lewo. Dzieci maszerują parami po obwodzie koła przy akompaniamencie bębenka, potem wskazana para prowadzi środkiem sali; następnie pary rozłączają się, jedno dziecko idzie w prawo, a drugie – w lewo; ponownie schodzą się na środku sali.

 Proszę Was o obejrzenie Bajki dla dzieci - Klasyfikacja zachowań na rzeczy dobre i złe - https://www.youtube.com/watch?v=ZRqT7OFEM-Q

Gdzie pojedziemy na wakacje - https://przedszkolankowo.pl/2017/06/17/gdzie-jedziemy-na-wakacje-plansze/.

Proszę o wykonanie ćwiczenia  - karta pracy s. 73 - Kończenie rysowania szlaczków. Dzielenie nazw obrazków na sylaby (lub na głoski).