Szkoła Podstawowa w Nieradzie

42-262 Michałów

ul. Laurowa 54

Tel: (34) 327-44-88

nieradaszkola@op.pl

PROCEDURA POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU ZAGUBIENIA/ZAGINIĘCIA DZIENNIKA LEKCYJNEGO

Procedura postępowania w przypadku zagubienia/zaginięcia dziennika lekcyjnego

W SZKOLE PODSTAWOWEJ W NIERADZIE

 

Podstawa prawna:

Rozporządzenie MEN  z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (ze zm.).

 

  1. Nauczyciel, który zauważył brak dziennika, powiadamia dyrektora szkoły               o jego zaginięciu, kradzieży lub zniszczeniu.
  2. Dyrektor szkoły zwołuje zebranie Rady Pedagogicznej w celu ustalenia postępowania oraz dokonania przydziału zadań (odtworzenie ocen oraz innych zapisów z dziennika).
  3. Dyrektor szkoły powołuje komisję z dniem powzięcia informacji o zaginięciu dziennika, w której w skład wchodzą:

a)       Dyrektor szkoły jako przewodniczący komisji

b)      wychowawca klasy, której dziennik zaginął/uległ zniszczeniu – jako protokolant,

c)      przewodniczący zespołu wychowawczego,

d)     opiekun Samorządu Uczniowskiego.

  1. Zadaniem komisji jest ustalenie zakresu zniszczeń oraz w miarę możliwości odtworzenie zapisów.
  2. Do realizacji ww. punktu komisja gromadzi informacje na podstawie:

a)      przeprowadzonych sprawdzianów, kartkówek, prac pisemnych przechowywanych w szkole do końca roku szkolnego,

b)      ocenionych prac domowych, uczniowskich zeszytów,

c)      notatek własnych,

d)     dokumentacji wycieczek szkolnych, przedmiotowych,

e)      zwolnień rodzicielskich z zajęć edukacyjnych oraz zwolnień z lekcji wychowania fizycznego,

f)       kalendarza imprez szkolnych,

g)      kalendarza spotkań z rodzicami,

h)      szkolnego zestawu podręczników oraz programów nauczania,

i)        protokołów posiedzenia Rady Pedagogicznej,

j)        rozkładów materiału, planów wynikowych .

  1. Dyrektor zawiadamia: organ nadzoru pedagogicznego, organ prowadzący szkołę, policję.
  2. Komisja pracuje przez okres 10 dni poza zajęciami lekcyjnymi
  3. Protokolant z prac komisji sporządza protokół zawierający:

a)      skład komisji,

b)      termin trwania prac,

c)      ustalenia, opis dokumentacji stanowiącą podstawę ustaleń oraz odtwarzanych informacji i ocen,

d)     czytelne podpisy członków, przewodniczącego, protokolanta komisji.

  1. Wychowawca klasy zakłada dziennik, uzupełniając informacje w oparciu o dostępne dokumenty (zebrania z rodzicami, indywidualne kontakty z rodzicami, tematykę godzin wychowawczych, oceny zachowania oraz oceny z nauczanego przedmiotu).
  2. Nauczyciele uczący w danej klasie uzupełniają zapisy w zakresie nauczanego przedmiotu (oceny, tematy zajęć).
  3. Dyrektor informuje organy: nadzoru oraz prowadzący o wynikach prac komisji.
  4. Jeśli ustalono sprawcę – ponosi karę zgodną z zapisami w Statucie.
  5. Dyrektor powiadamia:

a)      Radę Pedagogiczną,

b)      Radę Rodziców o ostatecznych wynikach prac komisji, policji.

  1. Dyrektor rozwiązuje komisję.
  2. Rada Pedagogiczna opracowuje i wdraża skuteczne działania w zakresie prawidłowego przechowywania dokumentacji.

Procedura wprowadzona Zarządzeniem Dyrektora Szkoły Podstawowej w Nieradzie ……../2010/2011 i obowiązuje od 01.01.2012r. Zatwierdzona przez Radę Pedagogiczną w dniu 23.11.2011r.

Załącznik do Procedury postępowania w przypadku zagubienia dziennika lekcyjnego

Protokół z ustaleń komisji

powołanej dnia ……………… przez Dyrektora Szkoły Podstawowej w Nieradzie w celu odtworzenia informacji z zagubionego/zniszczonego dziennika lekcyjnego kl. ……….. .

  1. 1.      Komisja w składzie:

 

a)      przewodniczący komisji ………………………………………………,

b)      protokolant ……………………………………………………

c)      przewodniczący zespołu wychowawczego ……………………………...

d)     opiekun Samorządu Uczniowskiego …………………………………….

w toku wewnętrznego dochodzenia/ oglądu zniszczonego dziennika stwierdziła, że:

1)      ……………………………………………………………………………..,

2)      ……………………………………………………………………………….

3)      ………………………………………………………………………………

(opis zniszczeń lub stwierdzenie braku dokumentu).

  1. 2.      W związku z tym, należy dążyć do wiernego i rzetelnego odtworzenia informacji.

 

  1. 3.      Przydzielono następujące zadania:

Lp.

Zadanie

Osoba odpowiedzialna

Termin

Uwagi

1

Założenie nowego dziennika, (uzupełnienie nr programów, dat spotkań z rodzicami, ocen zachowania, frekwencji itp.)

Wychowawca klasy

do 2 dni
od daty zebrania komisji

2

Zgromadzenie informacji nt. ocen oraz wpisanie do dziennika

Nauczyciele poszczególnych przedmiotów

do 5 dni

  • od daty zebrania komisji

3

Przeprowadzone hospitacje, obserwacje lekcji, kontrole dziennika

Dyrektor

do 6 dni

  • od daty zebrania

4

Końcowy przegląd dziennika

Wychowawca

do 9 dni
od daty zebrania

Podpisy członków komisji:

1)      przewodniczący zespołu wychowawczego ……………………………………...

2)      opiekun Samorządu Uczniowskiego …………………………………….……….

..............................................                              ......................................................................

(czytelny podpis protokolanta)                (czytelny podpis przewodniczącego komisji)